På grund av bandymatch är Centrum OK:s första vinterserie flyttad från Gubbängens IP till Bandhagshallen i Bandhagen, Trollesundsvägen 15. Hallen ligger 250 meter från Bandhagens tunnelbanestation, i övrigt finns hållplats för buss 173 och 161 precis utanför hallen (hpl Örbyleden). Begränsat med parkeringsplatser i anslutning till hallen, i övrigt finns fri gatuparkering i området i mån av plats.
Banor:
Bana A – 8,1 km
Bana B – 5,9 km
Bana C – 3,9 km
Bana D – 2,5 km
Karta Högdalstoppen
Skala 1:10000, framställd 2006-08, särtryck med inritade banor. Banorna kommer företrädelsevis gå i skogen norr om Gubbängens IP. Cirka 700 meter till start. Bana A och B kommer passera en trafikerad lokalgata vid två tillfällen, ta de lugnt vid passage!
Sport-Ident vid start, alla kontroller samt mål. Registrering av löpare sker i Bandhagshallen före start i samband med kartköp, ha därför SI-pinnen i beredskap. Begränsat antal pinnar finns att hyra, 25 kr, för ej återlämnad pinne debiteras 300 kr. Start mellan 10:00-12:00. Startavgift 40:- inkluderar karta, dusch.
Enklare servering finns också. Har vi tur kommer vi även visa dagens VM-lopp i längdskidor!
——–
Vi har tagit på oss att arrangera en Vinterserieomgång. Dels för att betala igen för alla Centrumlöpare som sprungit andra klubbars arrangemang. Men även för att få ett genrep inför vår tävling i mars.
Ni som ska vara med och hjälpa till på detta arrangemang anmäler er snarast så att vi vet vilka vi kan räkna med!
Jag misstänker att Oskar och Joel lägger banor och att Jakob L är huvudansvarig för sekretariatet. Alla vi andra som har huvudansvarsområden på Centrum Team Sprint 09 bör vara närvarande för att få lite koll på vårt system.
Nu börjar vi bli ett Centrumgäng. Härligt!
Jag har ingen tåg eller taxi plats bokad eftersom vi hade planerat att åka bil. Vad det gäller plats i stugan är det väl bra att du kollar med Camilla som har hela bilden av vilka som har anmält intresse.
Beklagar handen Ingrid! Jag tar gärna din plats i Finemangstugan. Tågbiljetten är kanske personlig, men Ingrids taxiplatser kanske jag kan fylla upp?
Åh, så onödigt Ingrid! Stackare! Hoppas på snabb läkning!
Brutit handen så jag måste tyvärr avboka min plats alltså en plats ledig i Finemangstugan
Välkomna till 2025:s första fest, nämligen årsfesten för 2024!
OBS! Ny lokal!
Hammarby IF Roddförening ligger på Sundstabacken 12, i ett grönt hus vid vattnet, granne med Skanstull Marin. Dörren till vänster leder till festlokalen.
☞ ☞ ☞ ☞ SAMLING ☜ ☜ ☜ ☜
Vi ses kl 17:00 för fördrink, dvs bubbel! Styrelsen bjuder på ett …
55 kommentarer (kommentera)
Självkart är jag med och hjälper till! Har vi haft nån genomgång av tävlingen som jag missat? Känner mig inte helt uppdaterad.
/ Kristoffer
2009-01-13 kl 15:11
Jag kan inte vara med i mars så jag behöver inte genrepa. Men jag hjälper gärna till 22/2 om det behövs.
/ Peter H
2009-01-13 kl 15:22
aber natürlich
/ Karin F
2009-01-13 kl 16:42
Hjälper gärna till. Bra med ett lite mindre innan det större i mars.
/ Stig
2009-01-15 kl 17:05
Det är i Gubbis således!? Det funkar för mig att vara med och hjälpa till. Jag kan alltid irra runt och samla kontroller samt grilla korv etc
/ thufvan
2009-01-15 kl 22:04
jag kan hjälpa till! OM det ska vara nåt slags matservering gärna med det. kan dock kanske tyvärr inte vara med i mars (om jag inte får o-beviljad semester).
/ Josefina
2009-01-16 kl 10:41
Jag har ett minne av att vi hade en träning i Gubbängen i höstas, men jag minns ingen lokal utöver omklädningsrummen. Minns jag fel?
/ Aija
2009-02-01 kl 14:14
Hur ligger vi till med det här arrangemanget egentligen? Vem är huvudansvarig för att se till att alla bitar fungerar och är förberedda? Vad behöver göras före själva tävlingsdagen?
Många frågor, lite tid… Eller?
/ Mühlegg
2009-02-03 kl 13:51
Kristoffer har tagit på sig ansvar för detta. Han lär väl återkomma.
/ Jakob L
2009-02-03 kl 17:43
Well, som vi diskuterade på dagens träning så har jag tagit på mig att samordna kring vinterserien. Nu har vi haft det lite körigt på arenafronten, eftersom Gubbängens IP hade bandy under våra tider. Så just nu letar jag och Joel alternativ. Om nån har bra tips på omklädningsrum runt Gubbängen får de gärna höra av sig!
/ Kristoffer
2009-02-03 kl 22:15
Tips (i prioritetsordning?):
Hökarängens skola > mitt på södra delen av kartan, ca 500m från Gubbängsens IP. Södertörn har sina löpträningar härifrån varje tisdag så de är vana vid orienterare.
Tallkrogens skola > precis utanför norra delen av kartan.
Kvickentorpsskolan > precis utanför sydöstra delen av kartan.
Om vi nu inte redan har kollat upp dessa.
/ Frida
2009-02-04 kl 12:43
Nytt TC är fixat. Bandhagshallen är det som gäller, se inlägget i forumet
/ Joel B
2009-02-04 kl 17:44
En uppmaning: Vi behöver hitta SI enheter, dvs låna av någon klubb. Någon som har en idée/kontakt? Gärna 30 stycken. annars kan vi hyra av Stof…
/ Jakob L
2009-02-04 kl 18:45
Vi kan låna av OK Södertörn! De har 20 nya och 30 gamla.
/ Frida
2009-02-04 kl 19:48
perfan
/ Joel B
2009-02-04 kl 19:53
Frida, kan du hjälpa mig att få fram enheterna. Skall jag prata med din farsa?
/ Jakob L
2009-02-08 kl 21:04
Som jag förstod det behöver vi enheterna först på lördagen (21a), men vi vill veta vilka kodsiffror som finns så fort som möjligt. Dessutom tänkte jag be om att få låna skärmar och ett par ställningar (sådana av metall man bara slår ner i marken).
Stämmer det? Behöver vi något mer? Någon som vet hur många skärmar som behövs?
Tänkte prata med Tomas som är ansvarig imorn (mån) så hojta asap om ni kommer på något.
/ Frida
2009-02-08 kl 22:36
SI-pinnar för uthyrning behöver vi också, Frida kan du kolla om de har såna också? Och även den enhet som vi ska använda vid registreringen av löparna vid anmälan, jag vet inte vad en sån kallas.
/ Monica
2009-02-09 kl 08:44
Frida, jag vet inte hur många vi behöver för det beror på hur banläggningen går till (hur många kontroller som sätts ut).
Hyrbrickor skulle behövas en del. Jag har redan 10. Som Monica skriver så behöver troligtvis en masterenhet, gärna med USB sladd (inte RS232). Jag har redan en så en till räcker. En behövs vid målgång och 1-2 behövs vid anmälan. Anmälan kan även göras manuellt, dvs utan inläsning av bricknummer, om man inte har en enhet.
Frida, jag skulle gärna prata lite med killen Tomas direkt, för det finns flera små detaljer. Kan du fixa fram hans nummer?
/ Jakob L
2009-02-09 kl 09:26
Jag och Joel har lagt banorna nu och de blir finfina. Tror vi kom fram till att vi behöver 30 enheter totalt (glömde anteckningarna hemma).
/ Oskar
2009-02-09 kl 09:54
En sak till, vi måste skrapa fram en projektor/TV för längdskid-VM går samtidigt som vinterserien och det kan nog vara en ganska bra grej att annonsera på hemsidan att man kan kolla på VM efter man gått i mål (och samtidigt ta en fika!)
Jag och Joel var och kollade in omklädningsrummen och jag tror det blir jättebra och att vi får plats med liten servering också.
/ Oskar
2009-02-09 kl 09:56
Ledsen att jag inte kom på årsmötet men jag är gärna med och hjälper till på vinterserien och sprinten. Har inte så bra koll på vad ni behöver hjälp med så ni får säga till vad jag ska göra.. (jag är ganska bra på typ startplatser, markor och kartplock, mindre bra på si-pinnar och tekniska grejor)
Erik har för övrigt en finfin projektor..
/ Julia
2009-02-11 kl 19:03
20 pers attending = Helt makalöst många funktionärer.
Vi kommer nog behöva en som står vid en vägövergång nära Gubbängens IP. Någon eller några som är sugna på att turas om att stå där och bevaka vägen?
Sen så behöver vi nog hjälp med att hänga ut skärmar och enheter. skärmarna på lördag eftermiddag(?) och enheterna på söndag morgon.
Och efteråt måste kontrollerna och enheterna in igen.
/ Oskar
2009-02-14 kl 22:18
Oskar > Jag kan hjälpa till med uthängning eller inplockning på söndagen.
/ Frida
2009-02-15 kl 10:05
Jag kan ocksă hjălpa till med ut- eller in av kontroller. Skulle kunna hănga ut pă lordagen t.ex. Kommer inte pă trăningarna i veckan eftersom jag ăr bortrest men kan plocka upp skărmar o karta pă fredag eller lordag.
/ Lena Ö
2009-02-16 kl 11:28
Jag kan inte vara funktionär under själva tävlingen, jag tänkte ta en skön sovmorgon istället. (Eftersom jag jobbar lördag natt.) Men jag hjälper gärna till att hänga/plocka in.
/ DanieL
2009-02-16 kl 13:07
Samma sak gäller för mig, jag jobbar sent på lördag och kommer gärna och plockar ner och ihop.
/ soso
2009-02-16 kl 21:21
Jag kan hjälpa till på morgonen/förmiddan, säg bara vad/när/hur som behöver göras. Säljer gärna bullar. :)
/ Josefina
2009-02-17 kl 13:14
Behövs det biltransport av tunga grejor? Jag tänker mig läskbackar och eventuella termosar. Jag har bil men det kanske inte är så unikt som förr…
/ Peter H
2009-02-17 kl 16:19
Angående uthägning så snackade vi om detta i söndags, och eftersom SI enheten skall hänga på snöret som kontrollen hänger i är det bästa att allt hängs ut samtidigt. Det kan med andra ord göras på morgonen. Men banläggarna bestämmer.
/ Jakob L
2009-02-17 kl 18:25
Har gått igenom dessa kommentarer och forumet kring denna aktivitet och blir glad och imponerad över engagemanget. Helt otroligt bra! Jag har försökt att läsa in vad jag kan göra på söndag men inte hittat nåt särskilt. Någon som är mer insatt än jag får gärna dyvla på mig nåt. Ba en fråga – när bör man vara på plats?
/ Stig
2009-02-17 kl 20:27
´Ni säger väl till om man behövs och när i så fall!?
/ Frida S
2009-02-17 kl 21:28
Frida S! Det vore bra om du är med en stund vid anmälan eftersom den är lik direktanmälan på Team Sprinten. Starten är mellan 10-12.
/ Monica
2009-02-18 kl 17:26
Jag tror tyvärr vår vinterserie inte kommer bli den succé vi hoppas på, åtminstone om man ser till vädret….
Södergren på tvn och varm choklad i handen…
Jag hoppas jag har fel!!!
/ Oskar
2009-02-20 kl 19:25
Oskar du kan ha fel. enligt norrmännen på YR ska det bara komma 2 mm snö i Bandhagen innan tolv (smält form), det är knappt spårsnö i skog..
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Bandhagen/
vi håller tummarna
/ Joel B
2009-02-20 kl 21:08
Faktum är att YR är fan bättre än SMHI
/ Oskar
2009-02-20 kl 21:37
japp yr rocks
men bäst fast lite krångliga är http://www.meteociel.fr/ och http://www.wetterzentrale.de/
/ Joel B
2009-02-20 kl 22:54
Jag känner också att jag behöver klara besked när och var behövs och framför allt till vad…. behövs det bullar? Jag kan leverera varma till Markan kl. 10.30? Och sen kanske .. allmän hjälp?
/ Carin S
2009-02-21 kl 09:42
Carin S: det verkar som om vi har tillräckligt med bullar, ca 120, men du kanske kan ta med en termos med kaffe att starta med?
Karin F: jättebra om du kan ta med en stor termos, gärna full att ha medan vi brygger.
/ Aija
2009-02-21 kl 12:06
Mette: bra att det gick att ordna.
Josefina: fint att du kan baka. Jag tar med Kristinas kläder till dig.
/ Aija
2009-02-21 kl 12:57
Utöver sekretariat- och markagruppen kommer vi imorgon att behöva personer som står vid start (töm/check) och mål och ser till att folk kommer iväg respektive tillbaka. Dessutom är det bra ifall några kan ansvara lite extra för städning/allmän trivsel på TC under dagen. Det här är väl cirka fem personers uppgifter, varav jag kan var en.
Alla som ska vara med imorgon men som inte har någon specifik uppgift får gärna trilla in från 8.30, det lär finnas saker att göra!
/ Kristoffer
2009-02-21 kl 15:07
ÄR DET NÅGON SOM HAR MOBILD BREDBAND?
Jag tänkte att vi kör VM från en dator istället och kör svtplay.se ! Vilken bra idé va? Så skaka fram era bredband och laptops nu!
/ Oskar
2009-02-21 kl 15:26
Jag har mobilt bredband (telia), min dator är dock inte att lita på…
Det gick ju inte så bra sist när vi försökte köra mitt bredband på din (oskars)dator. Men nån kanske har en hyggligt fungerande pc-laptop (som inte är inblandad i själva vinterserien)?
/ Björn B
2009-02-21 kl 15:48
Oh termos är inte något jag har.. Jag kan däremot ta med mig kaffe.. ok? Det verkar som om det belagt på alla poster.. då om ingen har något emot det kommer jag och springer, för att sen finnas tillgänglig för allmänt städ och uppröj?
/ Carin S
2009-02-21 kl 16:12
Jag har ett paket bryggkaffe som jag gärna vill bli av med – tar med det (gillar ju inte kaffe).
Har även flera termosar, men gör de någon nytta tomma?
/ Oskar
2009-02-21 kl 16:47
Oskar: ta gärna med dig kaffet, även om jag köpt två halvkilosförpackningar. Ta också gärna med termos/ar, vi måste kunna hälla det bryggda kaffet i något.
Carin: jag tror inte du behöver ta med kaffe, men hjälp gärna till med försäljningen.
/ Aija
2009-02-21 kl 16:55
Tack Aija! Jag kommer mellan 9 o 9.30 (beroende på förortsbuss).
/ Josefina
2009-02-21 kl 17:39
Om det går bra för oss i morgon är jag inte helt främmande från att gå ut och ta en öl/matbit efteråt som belöning.
/ Oskar
2009-02-21 kl 20:54
OK, jag tar med mig mobilt bredband + dator.
Jag lämnar inga funktionsgarantier, min dator är väldigt gammal och trött (helt klart redo för sin sista vila). Dessutom har den uselt ljud (och ganska liten skärm). Så OM någon har något bättre, kanske det inte vore fel…
/ Björn B
2009-02-21 kl 22:07
Exakt var är det vi ska vara imorgon? Är det inne i sporthallen? Jag har pratat med Monkan, och dyker upp kring nio. Tar med min SI-pinne också.
Något annat?
/ Linnea
2009-02-21 kl 22:12
Ja inne i bandhagshallen.
/ Oskar
2009-02-21 kl 22:18
DUBBELT BRA JOBBAT IDAG SÄGER ORDFÖRARN!
Inte bara skötte sig Södergren nere i Tjeckien, utan även Centrums fantastiska medlemmar i dag.
GRYMT I LOVE YOU GUYS!!!!
/ Oskar
2009-02-22 kl 16:19
Ja, shitt kul var det det också!
SUPERhejjahejja till er som satte ut kontrollerna i morse! och som fixade systemen… och de fina kartorna osv osv osv
LÖVELY!!
/ Lotta
2009-02-22 kl 17:02
Inte bara missade jag möjligheten att köpa Stigs pepparrotmackor.. jag glömde även min pocketbok..Var det någon som förbarmade sig över en liten ”Tro och vetande 2.0”? I övrigt en härlig centrum söndag. :-)
/ Carin S
2009-02-22 kl 20:47
Jag tror att kanske Lena kan ha den. Jag gav den till henne i tron att det var hennes.
/ Lotta
2009-02-22 kl 21:05
Skriv en kommentar!